onsdag den 24. december 2008

Photo Friday - bevægelighed

jeg besluttet, at disse billeder af en rødbrune Stenvenderen Arenaria interpres [i avl/sommer fjerdragt] ville være godt for foto fredag Punktet �bevægelighed�.

Fuglene var ikke let at fotografere, da de brugte så meget tid bobbing hovedet op og ned i vandet og dreje sten for at finde små væsner til at spise. Denne bevægelse er, hvordan de har opnået betegnelsen �Stenvenderen '.


Jeg havde aldrig set dem før, indtil for et par måneder tilbage på Brixham havnen i Devon, England.
Jeg forvaltes at kapre et skud af denne en i et sjældent øjeblik af stilheden - Jeg tog en hel del fotografier, men de fleste var frygtelig som fuglen bevæget sig så hurtigt og uforudsigeligt.

 Dette var en sprøjte og ryster det vand jeg var ganske tilfreds med, hvordan vanddråberne kom ud da det blev regner stærkt da jeg tog billeder.

Det lader til, at disse fugle kan langlivet-gennemsnittet er ca 9years og den længste lever rødbrune Stenvenderen var over 19, når den døde.




Tags: , , , ,

Ingen kommentarer: