fredag den 26. december 2008

lille pige stadig mistet

Britney_blink2  Britney_blink2  Britney_blink2
Britney_blink2  Britney_blink2  Britney_blink2
Britney_blink2  Britney_blink2  Britney_blink2

"Jeg føler ligesom jeg var ikke bliver set i lyset af, at jeg ønskede at blive set i. Um, jeg ved ikke præcis, hvad dette lys er", siger Britney Spears, kruset selv op i en nøddeskal (vægt på nødder !). Dette citat kommer fra MTV dokumentarfilm om hendes liv, som det var, Britney: For the record ". Hvad roste sig som lysende ( "No emne var uden grænser. Nr. spørgsmål blev aldrig besvaret," læse teksten i begyndelsen af showet) i stedet kun tjente som en påmindelse om, hvordan dimwitted Spears er. Dårligt talt (på "Womanizer" video: "Det er ligesom� Giftig 2 ', men bedre! ") Og ude af stand til at formulere de mest cliched indsigt (" Selvfølgelig er du nødt til at tro på Gud. Du ved, hvad jeg mener? "), Spears er en af de få mennesker, tilladt en offentlig platform for hvem spiller marionet er et klogt træk (Gudskelov, at hun får en simpel tre co-skriftligt kreditter med hendes nye album Circus ). At hun har meget lidt at sige, er ikke overraskende, så er det faktum, at hvad hun ikke nødt til at sige (i det mindste, høflighed af hendes For the record " redigere) generelt indebærer beklage Det staffage of Fame på overfladen plan og hendes umættelige tørster efter det, der lurer umiddelbart nedenfor. Det er ?ting at lytte til en kvinde fortælle en indbudt filmhold, "Jeg er en privat person," tre fjerdedele af vejen i en formodet 60-dages udsætte på hendes liv, det er en anden langt mere pinefuld affære at lytte til nogen, beklager tilstedeværelsen af kameraer i hendes liv ... til et kamera.

Og det er trist, fordi det er en narkoman vi kigger på. Hun beskriver den tidlige karriere autograf anmodninger som en "høj", og derefter bruger ord, der kan beskrive en dårlig tur til at beskrive den efterfølgende berømmelse ( "jeg ville bare for alt for at stoppe. Jeg ønskede at lukke den ud."). Hun peber hendes klager med sikkerhed for, at hun elsker sit job og får lov til at udføre foran millioner og atter millioner af mennesker og blah blah blah, men hvad lingers (i det mindste for mig), er hendes ønske om at tage hendes børn og en mand til en øde ø og forsvinde. Hendes stofmisbrug og katalysatorer vil altid sikre, at begrebet's umulighed. Det gør mig gad vide, at klare, hun har udviklet en afhængighed af daydreaming. Kald det Grønnere Grass Syndrome. Det konstaterer Britney ønsker folk til at se hende i et andet lys og bruger alle de gamle måder (bevogtet interviews, album fuld af ikke-erklæringer) for at opnå det. Det konstaterer hendes længsel for et nyt liv, når hun vil aldrig give slip på hendes nuværende. Det konstaterer hendes længsel for de dage, hvor hun kunne gå ud og få shitfaced og knepper en fyr (tilbage før Paparazzi blev så invasive, da hun var i hendes ord "en kold kylling"). Så meget for rehabilitering, hvis hun rhapsodizing det lort! Hun ønsker at have hende kage og spiser det også, men hun er kort af en opskrift bog, og hun ansætter en person til at tygge sin mad for hende alligevel.

Denne kvinde er kronisk tankefuld. Hun er en person, der har set og været igennem så meget virkelige liv lort, og stadig behandler dem på en lille-pige-niveau. Du kan høre det selv i hendes musik, som har mistet nogle af de frilly cutesiness men har bibeholdt alle de useriøse intetheden, som hjælper med at gøre det intet mindre end afgørende pop (men aldrig noget mere, enten). Det er udtryksfulde, men kun fordi hun ikke. Circus er ikke det narkotiske hit efter hit af pop, at Mørklægnings var, men det har så lidt at sige, trods prætentiøse gerne frygtelig ballader og en anstændig modenhed-stræber morgenen-efter Ode," Blur ". Jeg vil hævde, at for ren danceability kvotienten, Circus 'højdepunkter er højere end Blackou t's ( "Dræb den Lights" og "Shattered Glass" er bare perfekte eksempler på, hvordan mainstream Huset er sparker de røv af just-under-mainstream hus i dag, det er en markant vending fra sidste gang hus musik var faktisk omsættelige, i begyndelsen af 90'erne). Dette album pauser ingen jorden, men hun kunne gøre langt værre i udbud for fortsatte relevans. Det kører på plads, sat til en score.

Silly lidt Britney er aldrig langt fra midten ringen - de bouncy, blander "Hvis U Søg Amy," (eller ikke-så-subliminally, "Fuck Me") gør nogle halvhjertede og Berta ( "Amy" er et tegn) for at retfærdiggøre sin eksistens, men i sidste ende, er det ikke smart nok til at skabe et ægte dobbelt entendre - de lyrics i kor ( "Alle de drenge og alle de piger er tiggeri at hvis du søger Amy ") Gør ikke meget mening, medmindre du læse dem med" Fuck " der. Det er bare marginalt wittier end når vi vil spørge hinanden til "magi icup" i anden klasse. Og så er der titlen spor, hvor hun revels i denne berømmelse, at hun ofte klager over. Hun er primus motor, hun kalder det skud, hun føler, adrenalin og derefter: løsladelse, fordi alle øjne er på hende. I lyset af at 60 + minut kommerciel for Circus på MTV, jeg har svært ved at læse dette spor som alt andet end en glamorizing af afhængighed.

Britney's fatal fejl, og et andet symptom af, at Grønnere Grass lidelse, er, at hun ønsker at være på kameraet og kontrollere den på samme tid. Derfor denne lamme-and undskyldning for en dokumentarfilm, at når det ikke er en mindre histrionic inkarnationen af, at Matt Lauer interview fra 2006, er blot kedeligt. Det er så taget af sit emne, som ingen situation er for kedeligt at søgelyset (mine øjne op, mens du ser hende gøre over hendes assistent). Det er som om filmen lider selvoptagethed ved proxy.�

dens manglende åbenbaring gør Record en montering portræt af en bevogtet Superstar, men naturligvis, at der ikke er meget tilfredsstillende. For sin påståede incisiveness, så meget er fejet ind under tæppet. "Jeg er helt mistet min måde. Jeg har mistet fokus. Jeg tabte mig," er omtrent så meget af en redegørelse for Britney's wild 2007 som vi får. "Jeg havde visse mennesker i mit liv, der var lige dårlige mennesker," forklarer hun uden at nævne Sam Lutfi eller Adnan Ghalib eller udarbejdelse. Doc kun tjener til at understrege comeback drejning af Circus 'markedsføring , at Britney siger hun hader (det er i virkeligheden ikke en hypotese, så selvfølgelig hun gør), som er så dumme alligevel, da hun udgivet et album for et år siden og den vinkel er der faktisk mindre "Jeg 'm back! " og mere "Jeg er af sund sind!" Selv om, uh ... ja.

Så mange spørgsmål forbliver efter at have set det. Hvis jeg var, at stive britiske intervieweren, ville jeg have spurgt:

- Var du på narkotikaområdet, og hvad var de?
- Hej, hvordan 'Bout dem skizofreni rygter?
- Husk, når du blev set i en britisk accent? Hvad var op med det?
- Parazzi-baiting (pr. Rolling Stone , Blender og Atlantic ): hobby eller opgave?
- Nej virkelig, hvad narkotika var du på, når du kollapsede på PURE?
- Var Rehab så sjovt som det ser ud på tv?
- Hvad gjorde du foretager af Jamie Lynn's graviditet og var du lettet over at være de mindre Spears tog vraget i et stykke tid?
- For kærligheden til frem-tænkning pop, hvorfor fanden gjorde du sætte , som Timbaland og Justin Timberlake collboration ?
- Hunde agterstavn på kjoler: mani eller kommet for at blive?
- Det er 60 minutter til din dokumentarfilm: gør du vide, hvor din mor er?
- Du er klar over, at man ikke får til at skrive din egen nekrolog, ikke?
- Hvor længe har du ærligt tror, at du kan holde dette op?

Ingen kommentarer: